I den dagliga verksamheten använder klubben ett antal IT-verktyg förutom vanliga mail och kontorsprogram:
- Kansliet Online: Medlemsregister, medlemsapp, avgiftshantering och hemsidor (för Huvudföreningen, Orientering och Skidor)
- IdrottOnline: För rapportering till RF
- Google Workspace: För Friidrottssektionens interna verksamhet och hemsida
- Slack: För intern kommunikation i fördefinierade kanaler med bestämda deltagare; även direkt kommunikation mellan deltagare möjligt
För närvarande finns Slack-arbetsytor för Huvudföreningen och Orientering - Fortnox och DiNumero: För klubbens ekonomihantering inkl. attestering
- Sociala media: SAIK finns på bl.a. Facebook, Instagram och Youtube i ett flertal kanaler
- Lokalsystem: För tillgång till klubbens lokaler i Vallhamra, Skatås och Kåsjön
- Bokningssystem: För bokning av lokaler och utrustning via nätet
På vårt webbhotell Websupport håller vi våra domäner som savedalensaik.se, saik.nu, saik.o.se, savedalsloppet.se, kasjontrail.se m.fl.
Har du som medlem behov av något av dessa verktyg så kontakta IT-gruppen via mail saik-it@savedalensaik.se.
Inloggning
Den mesta informationen på hemsidan ligger öppen. Vissa mappar i dokumentarkivet kan vara låsta till medlemmar eller ledare.
Medlemmar kan också logga in på hemsidan och då få tillgång till ytterligare material under Mitt konto. Man loggar in på hemsidan genom att klicka på "Logga in" och använda det användar-id och lösenord man fått i Kansliet Online - obs alltså inte samma som IdrottOnline/Eventor!
Bokningssystemet
Bokning av lokaler (utom Kåsjöstugan), utrustning som SportIdentsystem, beachflaggor, skärmar mm sker via SAIKs bokningssystem. För att kunna boka behövs en personlig inloggning som du får av IT-gruppen saik-it@savedalensaik.se.
Anmälan
Vissa aktiviteter kräver anmälan. Detta görs via Kansliet Onlines anmälningsfunktion eller Eventor. För att få inloggningsuppgifter till Eventor måste du vara aktiv medlem (samma uppgifter som till IdrottOnline).